Cycling in Zagreb

re-emerging bic lanes  in Zagreb
(photos by Niko Gamulin, dipl.ing.arh.)


bic lanes of Zagreb  are in red 

it happens from time to time 

lack of symphaty for the others 

bic/bike culture prevailing








but regulation issues
bic power

broader aspect:


Postojeći GUP grada Zagreba  i biciklistički promet:



Slijedećim člancima u GUP-u grada Zagreba je reguliran biciklistički promet:

1.2.9. Površine infrastrukturnih sustava - IS
Članak 18.
Na površinama predviđenima za linijske, površinske i druge infrastrukturne prometne građevine
grade se i urenuju:
- mreža biciklističkih staza i traka;

1.2.12. Površine za budući razvoj - BR
Članak 22.
Na površinama svih namjena što su utvrđene Generalnim urbanističkim planom mogu se graditi
ulice, trgovi, dječja igrališta, biciklističke staze, pješačke staze, infrastrukturna mreža, manje infrastrukturne građevine i uređaji i mjerne postaje za praćenje kakvoće zraka.

6.1. Prometni infrastrukturni sustavi
Članak 37.
Dugoročni cilj je da se najmanje dvije trećine svih dnevnih putovanja odvija javnim prijevozom i
nemotoriziranim oblicima putovanja.
Na površinama infrastrukturnih sustava namijenjenih prometu mogu se graditi i urenivati:
- ulična mreža i trgovi s mogućnošću denivelacije;
- parkirališta i garaže s mogućnošću deniveliranog pristupa;
- tramvajska mreža;
- tramvajske i autobusne stanice i terminali s pratećim sadržajima;
- željeznička mreža, granevine i prateći sadržaji uključivo lokoteretni i kontejnerski kolodvor;
- mreža biciklističkih staza i traka;......

6.1.1. Ulična mreža i trgovi
Članak 38.
Generalnim urbanističkim planom predviđa se gradnja i uređenje osnovne ulične mreže, trgova i
drugih nekategoriziranih ulica, tako da se osigura usklađen razvoj javnoga, pješačkog i biciklističkog
prometa, te osiguraju uvjeti za afirmaciju postojeće i formiranje nove mreže javnih urbanih prostora.

Uz zadržavanje i rekonstrukciju postojećih, Generalnim se urbanističkim planom predviđa gradnja
deset novih mostova, od kojih šest kolno-pješačko-biciklističkih, dva kolno-pješačka i dva pješačkobiciklistička mosta.

6.1.2. Parkirališta i garaže
Članak 39.
Parkiranje je moguće na svim ulicama i avenijama, ovisno o lokalnim uvjetima (o potrebi za
parkiranjem, raspoloživom prostoru, horizontalnoj i vertikalnoj preglednosti, prolazima za pješake i
bicikliste, pristupu vatrogasnih vozila, hitne pomoći i sl.). Ako se parkirališta grade uz glavni kolnik
gradske avenije ili glavne gradske ulice, tada moraju biti uzdužna ili kosa, a uz servisne kolnike i gradske ulice mogu biti i okomita. Ako se parkirališta grade uz kolnik gradske avenije, glavne gradske ulice ili gradske ulice, dopuštena brzina kretanja za motorna vozila ne smije biti veća od 50 km/h.
Odobravanju gradnje novih javnih garaža prethodi prometna studija.

6.1.4. Mreža biciklističkih staza i traka
Članak 41.
Biciklističke staze i trake mogu se graditi i urenivati odvojeno od ulica kao zasebna površina unutar
profila ulice te kao dio kolnika ili pješačke staze obilježen prometnom signalizacijom.
Biciklističke staze i trake obvezno se grade i urenuju na potezima označenima na kartografskom
prikazu, a mogu se graditi i urenivati i na drugim površinama.
Najmanja širina biciklističke staze ili trake za jedan smjer vožnje je 1,0 m, a za dvosmjerni promet
1,60 m. Ako je biciklistička staza ili traka neposredno uz kolnik, dodaje se zaštitna širina od 0,75 m.
Iznimno, zaštitna širina nije obvezna ako je u ulici trajno ograničena brzina kretanja motornih vozila
na 50 km/h.
Uzdužni nagib biciklističke staze ili trake, u pravilu, ne može biti veći od 8%.

6.1.5. Pješačke zone, putovi i drugo
Članak 42.
Na raskrižjima i drugim mjestima gdje je predviđen prijelaz preko kolnika za pješake, bicikliste i
osobe s teškoćama u kretanju, moraju se ugraditi spušteni rubnjaci.

8. URBANA PRAVILA
8.1. Opće odredbe
Članak 56.
Rekonstrukcija i gradnja ulica, trgova, parkova, biciklističkih staza, pješačkih staza, te komunalne
infrastrukture omogućuje se na čitavom gradskom području bez obzira na propozicije iz urbanih pravila.

Članak 78.
Uređenje javnih zelenih površina (2.11.) - prostori: Bundek, dolina potoka Ribnjak - Gračani,
Podrebernica, Kulmerove livade, Park Šestine, Gornji Lukšić, Pongratzov park, Park Mikulići, Park
Črnomerec, Park Gornje Prekrižje, Park Vrhovec, Pantovčak - Zelengaj, Park Pepeljarka, Martinovka - dio,Park Babonićeva - Šalata, Park Jurkovićeva, Trg S. Radića i potez središnje osi, Park Botinec, ParkRemetinečki gaj, parkovi u Klari, Park u Sloboštini, Park u Dugavama, Park u Jakuševcu, Park Čučerje,Park Markuševec, Park Kozjak, Park Čulinec, Park Resnik i drugi prema grafičkom prikazu.
Opća pravila
Parkovi:
- uređenje putova, biciklističkih staza, rekreacijskih površina, oblikovanje i rekonstrukcija ili
dopuna parkovne opreme;


11. MJERE SPRJEČAVANJA NEPOVOLJNA UTJECAJA NA OKOLIŠ
Članak 98.
Zaštita i poboljšanje kakvoće zraka:
- u središnjemu gradskom prostoru unapređivanjem javnoga gradskog prijevoza putnika (uvođenjem
za okoliš prihvatljivih vrsta pogona i načina prijevoza odnosno mobilnosti, npr. autobusi na plin,
elektromobili, bicikli, pješačenje, itd.);
- štednjom i racionalizacijom energije, uvđnenjem plina, proširivanjem CTS-a, te razvojem dopunskih
alternativnih energija;....

 Biciklističke staze u kartografskom prikazu 3a: PROMETNA I KOMUNALNA INFRASTRUKTURNA MREŽA – Promet:
ZAKLJUČAK: Planskom dukumentacijom su osigurani svi preduvjeti za razvoj biciklističkog prometa.
                            Sugerimo, a u cilju brže izgradnje:   
     1. izraditi potrebne norme
     2. izraditi izvedbene projektne detalje sa pripadajućim troškovnicima
     3. revidirati po potrebi zakonsku regulativu i osigurati bržu izgradnju, te                                                             eksploataciju uz sigurno odvijanja prometa za sve sudionike u njem



solution  easy way by ZZPUGZ

Zakon o Sigurnosti Prometa Na Cestama - Prijedlog Izmjena