(photos by Niko Gamulin, dipl.ing.arh.)
bic lanes of Zagreb are in red |
it happens from time to time |
lack of symphaty for the others |
bic/bike culture prevailing
but regulation issues
bic power
broader aspect:
solution easy way by ZZPUGZ
Zakon o Sigurnosti Prometa Na Cestama - Prijedlog Izmjena
bic power
broader aspect:
Postojeći GUP
grada Zagreba i biciklistički promet:
Slijedećim člancima u GUP-u grada Zagreba je reguliran
biciklistički promet:
1.2.9. Površine infrastrukturnih sustava - IS
Članak 18.
Na površinama predviđenima
za linijske, površinske i druge infrastrukturne prometne građevine
grade se i urenuju:
- mreža biciklističkih staza i traka;
1.2.12. Površine za budući razvoj - BR
Članak 22.
Na površinama svih namjena što su utvrđene Generalnim urbanističkim
planom mogu se graditi
ulice, trgovi, dječja
igrališta, biciklističke staze,
pješačke staze, infrastrukturna mreža, manje
infrastrukturne građevine i uređaji
i mjerne postaje za praćenje kakvoće
zraka.
6.1. Prometni infrastrukturni sustavi
Članak 37.
Dugoročni cilj je da se najmanje dvije trećine svih dnevnih putovanja odvija javnim prijevozom i
nemotoriziranim oblicima putovanja.
Na površinama infrastrukturnih sustava namijenjenih
prometu mogu se graditi i urenivati:
- ulična mreža i trgovi s mogućnošću denivelacije;
- parkirališta i garaže s mogućnošću deniveliranog pristupa;
- tramvajska mreža;
- tramvajske i autobusne stanice i terminali s pratećim sadržajima;
- željeznička
mreža, granevine
i prateći sadržaji uključivo
lokoteretni i kontejnerski kolodvor;
- mreža biciklističkih staza i traka;......
6.1.1. Ulična
mreža i trgovi
Članak 38.
Generalnim urbanističkim
planom predviđa se gradnja i uređenje
osnovne ulične mreže, trgova i
drugih nekategoriziranih ulica, tako da se osigura
usklađen razvoj javnoga, pješačkog
i biciklističkog
prometa,
te osiguraju uvjeti za afirmaciju postojeće i
formiranje nove mreže javnih urbanih prostora.
Uz zadržavanje i rekonstrukciju postojećih, Generalnim se urbanističkim planom predviđa
gradnja
deset novih mostova, od kojih šest kolno-pješačko-biciklističkih, dva kolno-pješačka i dva pješačkobiciklistička mosta.
6.1.2. Parkirališta i garaže
Članak 39.
Parkiranje je moguće na
svim ulicama i avenijama, ovisno o lokalnim uvjetima (o potrebi za
parkiranjem, raspoloživom prostoru, horizontalnoj i
vertikalnoj preglednosti, prolazima za pješake i
bicikliste, pristupu vatrogasnih vozila, hitne pomoći i
sl.). Ako se parkirališta grade uz glavni kolnik
gradske avenije ili glavne gradske ulice, tada moraju
biti uzdužna ili kosa, a uz servisne kolnike i gradske ulice mogu biti i okomita.
Ako se parkirališta grade uz kolnik gradske avenije, glavne gradske ulice ili gradske
ulice, dopuštena brzina kretanja za motorna vozila ne smije biti veća od 50 km/h.
Odobravanju gradnje novih javnih garaža prethodi
prometna studija.
6.1.4. Mreža biciklističkih staza i traka
Članak 41.
Biciklističke
staze i trake mogu se graditi i urenivati odvojeno od ulica kao zasebna površina unutar
profila ulice te kao dio kolnika ili pješačke staze obilježen prometnom signalizacijom.
Biciklističke
staze i trake obvezno se grade i urenuju na potezima označenima
na kartografskom
prikazu, a mogu se graditi i urenivati i na drugim površinama.
Najmanja širina biciklističke staze ili trake za jedan smjer vožnje je 1,0 m, a
za dvosmjerni promet
1,60 m. Ako je biciklistička staza ili traka neposredno uz kolnik, dodaje se
zaštitna širina od 0,75 m.
Iznimno, zaštitna širina nije obvezna ako je u ulici
trajno ograničena brzina kretanja motornih vozila
na 50 km/h.
Uzdužni nagib biciklističke
staze ili trake, u pravilu, ne može biti veći od
8%.
6.1.5. Pješačke
zone, putovi i drugo
Članak 42.
Na raskrižjima i drugim mjestima gdje je predviđen prijelaz preko kolnika za pješake, bicikliste i
osobe s teškoćama
u kretanju, moraju se ugraditi spušteni rubnjaci.
8. URBANA PRAVILA
8.1. Opće
odredbe
Članak 56.
Rekonstrukcija i gradnja ulica, trgova, parkova, biciklističkih staza, pješačkih staza, te komunalne
infrastrukture omogućuje
se na čitavom gradskom području
bez obzira na propozicije iz urbanih pravila.
Članak 78.
Uređenje javnih
zelenih površina (2.11.) - prostori: Bundek, dolina potoka Ribnjak - Gračani,
Podrebernica,
Kulmerove livade, Park Šestine, Gornji Lukšić, Pongratzov park, Park Mikulići, Park
Črnomerec, Park
Gornje Prekrižje, Park Vrhovec, Pantovčak - Zelengaj, Park Pepeljarka,
Martinovka - dio,Park Babonićeva - Šalata,
Park Jurkovićeva, Trg S. Radića i potez
središnje osi, Park Botinec, ParkRemetinečki gaj, parkovi u Klari, Park u
Sloboštini, Park u Dugavama, Park u Jakuševcu, Park Čučerje,Park
Markuševec, Park Kozjak, Park Čulinec, Park
Resnik i drugi prema grafičkom prikazu.
Opća pravila
Parkovi:
- uređenje putova, biciklističkih staza, rekreacijskih površina, oblikovanje i rekonstrukcija ili
dopuna parkovne opreme;
11. MJERE SPRJEČAVANJA
NEPOVOLJNA UTJECAJA NA OKOLIŠ
Članak 98.
Zaštita i poboljšanje kakvoće zraka:
- u središnjemu gradskom prostoru unapređivanjem javnoga gradskog prijevoza putnika (uvođenjem
za okoliš prihvatljivih vrsta pogona i načina prijevoza odnosno mobilnosti, npr. autobusi na
plin,
elektromobili, bicikli,
pješačenje, itd.);
- štednjom i racionalizacijom energije, uvđnenjem plina, proširivanjem CTS-a, te razvojem
dopunskih
alternativnih energija;....
Biciklističke staze u kartografskom prikazu
3a: PROMETNA I KOMUNALNA INFRASTRUKTURNA MREŽA – Promet:
ZAKLJUČAK: Planskom dukumentacijom su osigurani
svi preduvjeti za razvoj biciklističkog prometa.
Sugerimo, a u cilju
brže izgradnje:
1. izraditi
potrebne norme
2.
izraditi izvedbene projektne detalje sa pripadajućim troškovnicima
3.
revidirati po potrebi zakonsku regulativu i osigurati bržu izgradnju, te eksploataciju uz sigurno odvijanja
prometa za sve sudionike u njem
solution easy way by ZZPUGZ
Zakon o Sigurnosti Prometa Na Cestama - Prijedlog Izmjena